Förbättra din kundservice som resebyrå

Dina kunder är det viktigaste för din resebyrå. Utan trogna kunder blir du lätt utkonkurrerad, så vikten att få dem nöjda är stor. För att din byrå ska vara konkurrenskraftig behöver du en god kundservice som sätter kundens behov i centrum.

Vad är en god kundservice?

Att få svar på sina frågor inom en rimlig tid, uppleva ett gott och personligt bemötande och få hjälp till en lösning är exempel på vad konsumenten anser viktigt för god service.

För en resebyrå är det dessutom särskilt viktigt med snabba svar. En bemannad chatt är ofta uppskattat då kunden kan få svar snabbt och under tider som passar dem, men för att kunna tillgodose detta behöver din resebyrå resurser.

Så möter du kundens behov

Det krävs färre resurser om du samlar kundservicen på ett ställe, istället för att ha många olika programvaror. Välj därför ett verktyg som innehåller alla de lösningar du behöver så du kan möta kundens behov. Många leverantörer erbjuder dessutom en personlig visning av sina digitala verktyg, klicka här för att läsa mer om hur en sådan visning kan gå till. Var noga med att välja en leverantör som har flera kunder, gärna lite större varumärken. Om de är nöjda är chansen stor att du också blir det.